4 september 2017

Hejsan 
 I en vecka har det varit 
bad, sololja och bad 
 för mig,min man och goda vänner
på Kreta



Havet var i uppror,
vilket innebar rödflagg nästan hela veckan 
så bad i havet blev det 
bara ett fåtal gånger.



En dag vilade vi från bad 
och besökte den
 vackra staden 
Chania





Jag njöt också av alla blommande Bougainvillea
och andra ljuvliga blommar.



Första dagarna efter vi kom hem
 hälsade solen oss välkomna 
men idag är det kallt och regn.




Mina höstblommande perenner 
har slagit ut
och lyser vackert bland 
alla gröna buskar.





och min hängbegonia blommar 
fortfarande vackert 
tack vare min grannes goda omsorg 
under vår utlandstripp.


Nu ser jag fram emot 
en skön höst i min trädgård.
Må så gott vänner
Kram Raina

2 kommentarer:

  1. Det måste vara en duktig granne som kan sin sak när det gäller att sköta blomsterprakten.
    Kreta tyckte min man och jag om också, 2 ggr tog vi med min svärmor också dit.
    Hon trivdes så bra där med oss. Sen hon gick bort har vi ej besökt Kreta.

    SvaraRadera
  2. Hej! Underbara Kreta! Var där för en massa år sedan och jag fick se den underbara Bougainvillea´n blomma överallt och de spelande chikadorna som man bara hörde men inte såg!
    Men du har ju helt underbara blommor i din trädgård och jag hoppas att det får blomma länge
    länge än! Det får inte bli höst ännu, hösten kan ju vara bara så fin! Ha allt gott!
    hälsningar från Borensberg

    SvaraRadera